شین مسی
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 13

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 29
:: باردید دیروز : 124
:: بازدید هفته : 3636
:: بازدید ماه : 8148
:: بازدید سال : 46000
:: بازدید کلی : 1671900
شین مسی

شین مسی چیست؟
شین مسی یک مکعب مستطیل است که از مس یا آلومینیوم ساخته شده است و طول آن برابر است.

از این قطعه در تابلو برق برای هدایت جریان الکتریکی به قسمت های مختلف داخل تابلو برق استفاده می شود.

(در مجالس هرگاه شین را ذکر می کند منظور قاب مسی است). در ادامه به انواع شینه های مسی مورد استفاده در ساخت تابلو برق اشاره می کنیم.

تمام ژنراتورها، ترانسفورماتورها، نیروگاه ها و سیم ها و کابل های پست ترانسفورماتور که دارای ولتاژ یکسان هستند در هر فاز به نوار یا هادی به نام شینه متصل می شوند.

در یک باس تمام توان ژنراتورها یا ترانسفورماتورها یا هر دو و از آنجا مستقیماً با یک ولتاژ یا با کمک یک ترانسفورماتور پله بالا یا پایین آمدن با ولتاژهای مختلف به سایر مصرف کنندگان یا اتوبوس ها متصل می شود.

با هدایت این امر می توان گفت که قاب وسیله ای برای جمع آوری و توزیع انرژی در یک واحد است. لاستیک ها را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

اتوبوس برنجی ساده
چند اتوبوس مسی

انواع لاستیک از نظر ظاهر

سیم آنتن
جنس این نوع قاب معمولاً فولاد آلومینیومی (ACSR) تقویت شده است که انعطاف پذیری خوبی دارد.لوله
این نوع شینه برای جریان های نامی بیش از 3000 آمپر مقرون به صرفه ترین است.

 

شمش با مقطع مستطیل شکل
این نوع میله عموماً از مس ساخته می شود و بیشتر در تاسیسات داخلی استفاده می شود زیرا جدا شدن از یک آلیاژ صاف آسان تر از لوله است.

لاستیک ها را خم کنید
همانطور که می دانید در ساخت تابلوهای برق با جریان بالا از شینه استفاده می شود. فرض کنید یک کلید فشرده با جریان نامی 250 آمپر داریم و می خواهیم آن را به پست وصل کنیم یا به ترانسفورماتور دیگری وصل کنیم. برای این منظور باید کابل سایز 70-95 میلی متر مربع را برای سیم کشی انتخاب کنیم.

اما مشکل این است که کابل 95 میلی‌متری بسیار ضخیم است و تشکیل کابل در داخل تابلو برق غیرممکن است، زیرا سیم‌ها اغلب کوتاه هستند.

بنابراین برای اتصال و ارتباط فیدرها باید از شاتون های مسی استفاده شود زیرا پس از نصب کاملاً در محل نصب ثابت می مانند و شکل آنها مانند کابل ها در اثر حرارت و لرزش تغییر نمی کند و به سمت داخل حرکت نمی کند. . جایی که نصب شود، آنها را نمی کنند.

شاید در جریان های بالا، مثلاً 2000 یا 4000 آمپر، کار با کابل غیرممکن باشد. بنابراین شینه ها نقش بسیار مهمی در صنعت تابلو برق، پروژه های برق و برق صنعتی ایفا می کنند و جریان های بیشتر از 160 آمپر معمولاً به شینه نیاز دارند.در اینجا نحوه اتصال تابلو برق و قطعات آن را به شما آموزش می دهیم.

برای اینکه بتوانیم از باس مسی در برد استفاده کنیم باید شکل آن را تغییر دهیم (خم). این کار با دست یا با دستگاه قاب انجام می شود. انواع خمیدگی تایرها عبارتند از:

 

انواع شینه های مسی در خم ها

در عرض خم شدن
این خم برای تغییر جهت مسیر تایر استفاده می شود. زاویه این خم معمولاً 90 درجه است، اما می توانید زاویه دلخواه را ایجاد کنید.

 

خم شدن در ضخامت
این خم برای اتصال قطعات مجاور به یکدیگر استفاده می شود. اندازه شعاع این پیچ به فاصله بین دو پایانه ای که قرار است به یکدیگر متصل شوند بستگی دارد. این خمش بیضوی یا دایره ای است و بدون گرم کردن لاستیک به درستی انجام نمی شود.

این خم تنها حالتی است که به صورت کاملا دایره ای انجام می شود و نمی توان آن را در یک خط انجام داد، زیرا در این صورت تایر در امتداد خط عرضی پاره می شود.

 

مرحله خم شدن
در صورتی که دو قسمت در یک راستا قرار نگیرند، از این خمش برای ایجاد اتصال الکتریکی بین این دو قسمت استفاده می شود. به عنوان مثال دو قطعه را در نظر بگیرید که در زیر یکدیگر قرار دارند اما عمق قرارگیری آنها در تخته متفاوت است.شاتون این دو قسمت دارای دو خم معکوس است تا جهت میله ها در ابتدا و انتها تغییر نکند و در عین حال محل قرارگیری میله ها عمیق تر شود یا برعکس.

 

منحنی چرخشی
این خم به عنوان پیچ تایر نیز شناخته می شود و در مواقعی استفاده می شود که نیاز به تغییر جهت آج لاستیک در طول مسیر حرکت لاستیک باشد.

نکته: در تمامی خم های ذکر شده حداکثر زاویه خمش مجاز 90 درجه است و در صورت نیاز به زاویه بزرگتر باید از دو خم متوالی استفاده کنیم.

 

هنگام انتخاب نوع شینه و تزئین کلیدها و مقاطع پست باید چند فاکتور را در نظر گرفت که عبارتند از:

اعتبار

اقتصادی بودن
رعایت محدودیت ها و شرایط مادی
سادگی، سهولت بهره برداری و نگهداری، و ایمنی پرسنل
وضعیت ایستگاه از نظر توسعه و تعمیر در شرایط عادی کاری شبکه می باشد.
عوامل موثر بر لاستیک
قابلیت اطمینان و تداوم خدمات
سایت کار در شبکه
ولتاژ و ظرفیت پست
اهمیت مصرف کننده
اقتصادی بودن
هزینه یکی از عوامل تعیین کننده در انتخاب لاستیک مناسب برای کار می باشد و در هنگام مقایسه انواع لاستیک، هزینه های زیر مورد بررسی و مقایسه قرار می گیرد.

هزینه های ناشی از نیاز به استفاده از تجهیزات مختلف مانند تقسیم کننده ها، کلیدها، ترانسفورماتورهای جریان و ولتاژ، اتوبوس، اسکلت فلزی، کابل ها و هزینه های ناشی از نیاز به استفاده از سیستم های حفاظتی و کنترلی.

هزینه های ناشی از نیاز به فضا، فونداسیون و ساخت

سادگی، سهولت بهره برداری و نگهداری، و ایمنی پرسنل

با توجه به اینکه نوع لاستیک از نظر کمی و کیفی در تجهیزات و سیستم حفاظتی مورد نیاز نقش تعیین کننده ای دارد و عملکرد صحیح و مطمئن طرح مستلزم پرسنل توانمند برای انجام عملیات و

تعمیرات و نگهداری در این سیستم ها، بنابراین نمی توان نوع قاب را بدون در نظر گرفتن سطح مهارت های فنی پرسنل موجود در منطقه انتخاب کرد.



تعداد بازدید از این مطلب: 182
برچسب‌ها: شین مسی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید