رولبرینگ
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 10

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 582
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 4065
:: بازدید ماه : 8577
:: بازدید سال : 46429
:: بازدید کلی : 1672329
رولبرینگ

رولبرینگ
شنیدن نام بلبرینگ رولینگ قطعا همه را به یاد یک قطعه صنعتی می اندازد. قطعه ای که بتوان آن را به یاتاقان ها متصل کرد یا کاربرد مشابهی با کاربرد بلبرینگ دارد. برای معرفی رولبرینگ ها می توان گفت که مانند یاتاقان ها در صنعت بسیار حائز اهمیت بوده و تقریباً کاربردهای مشابهی مانند بلبرینگ دارند. رولبرینگ یکی از انواع بلبرینگ است که یکی از انواع رولبرینگ تماسی محسوب می شود. در ایران به این نوع بلبرینگ که یکی از بهترین قطعات صنعتی می باشد، رولبرینگ می گویند.


رولبرینگ ها با غلتش با مقاومت بالا و لغزش کم، حرکت بین دو قسمت را امکان پذیر می کنند. این نوع قطعه صنعتی در مکانیک، صنعت و یا پروژه هایی که نیاز به رینگ و تجهیزات صنعتی دوار دارند استفاده می شود. هدف از استفاده از این قطعات صنعتی کاهش فشار و بارهای وارده به قطعات متحرک است. در رولبرینگ ها حرکت بین دو قطعه به صورت غلتکی است که در این نوع قطعات صنعتی مقاومت کمی دارد و لغزش بسیار کم در نظر گرفته می شود.
با استفاده از رولبرینگ، اگر این نوع قطعات بار شعاعی باشند، قطعات فشار قوی می توانند حرکت کنند.به طور کلی، بارهای شعاعی توسط بلبرینگ های غلتکی به خوبی تحمل می شوند، اما نمی توانند بارهای محوری را تحمل کنند.
رولبرینگ ها در مکان هایی استفاده می شوند که بار وارد شده به آن ها در امتداد شعاع جزء دوار بیشتر باشد. در ادامه به اجزای مورد استفاده در ساخت رولبرینگ به همراه انواع رولبرینگ، موارد استفاده و ویژگی های هر کدام می پردازیم.


آشنایی کامل با اجزای بلبرینگ
به طور کلی می توان گفت که بلبرینگ های غلتشی از 4 قسمت داخلی تشکیل شده اند:

• حلقه داخلی (Inner Race) که به آن مخروط داخلی نیز می گویند.
• حلقه بیرونی (نژاد بیرونی) که به آن مخروط بیرونی نیز می گویند.
• عناصر نورد (عنصر نورد)
• نگهدارنده یا قفس (قفس)
با ترکیب این قطعات، بلبرینگ های غلتکی ساخته می شوند که در کاربردهای مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرند. وجود تمام اجزاء در طراحی و ترکیب یاتاقان های نورد ضروری است. اگرچه روش ساخت و استفاده از رولربرینگ ها تقریباً مشابه بلبرینگ های ساچمه ای خواهد بود، اما تفاوت هایی را می توان در کاربرد و موقعیت هایی که در آن استفاده می شود مشاهده کرد.

قفس در ساخت بلبرینگ غلتکی به نوعی همه قطعات را در کنار هم نگه می دارد و از مخلوط شدن یا بیرون آمدن قطعات جلوگیری می کند.قفس معمولاً بین کنس داخلی و خارجی قرار می‌گیرد، بنابراین اجزای متحرک را توسط کنس نگه می‌دارد. در بسیاری از کاربردها و روش های ساخت مخروط داخلی به اجزای متحرک یعنی محور چرخش متصل می شود و با آن می چرخد. اما پوشش بیرونی به قسمت بیرونی دستگاه متصل شده و ثابت می ماند.

هنگامی که محور می چرخد، یاتاقان داخلی حرکت می کند و عناصر غلتشی تحت تأثیر این حرکت می چرخند. در نتیجه این حرکات بار اصلی از اجزای داخلی به اجزای نورد و در نهایت به قسمت بیرونی که یاتاقان بیرونی است منتقل می شود. به همین ترتیب، یاتاقان ها می توانند بار وارد شده بر روی خود را تحمل کرده و آن را به مقدار مناسب کاهش دهند. یکی از دلایل استفاده از رولبرینگ کاهش بار شعاعی است. در نتیجه این حرکت، بار شعاعی کاهش یافته و در نهایت حرکات انجام شده نرمتر و یکنواخت تر می شود.

توجه داشته باشید که سطح تماس عناصر نورد و لنت های داخلی و خارجی خطی خواهد بود. به همین دلیل گفته می شود که فقط بارهای شعاعی را تحمل می کنند.

ارائه انواع رولربرینگ و کاربرد آنها
تا اینجا اطلاعاتی در مورد رولبرینگ و کاربرد آنها در اختیار شما قرار دادیم، از این مرحله به بعد می خواهیم در مورد انواع رولبرینگ و کاربرد آن ها صحبت کنیم.توجه داشته باشید که هر نوع رولبرینگ را می توان برای کاربردهای مختلف استفاده کرد. به طور کلی یاتاقان های غلتشی به انواع زیر طبقه بندی می شوند:
• غلتک استوانه ای
• یاتاقان غلتکی
• غلتک سوزنی
• یاطاقان غلتکی مخروطی
رولبرینگ استوانه ای
رولربرینگ های استوانه ای یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین انواع رولبرینگ هستند. این نوع غلتک دارای اجزای چرخان یا نوعی غلتک استوانه ای است. این عناصر در سطح دسترسی خطی با مخروط ها قرار دارند. اما می توان گفت که در هنگام بارگذاری مستطیل شکل می شوند. این یاتاقان های غلتشی می توانند مقادیر نیمه شعاعی را تحمل کنند. در مقایسه با رولبرینگ های قبلی که فقط می توانستند مقادیر خراب را تحمل کنند، می توان آنها را گزینه بسیار مناسبی دانست که کاربردهای زیادی دارد.
رولبرینگ های استوانه ای به دو دسته غلتک شناور و غلتک غیر شناور تقسیم می شوند. رولبرینگ های شناور در دو طرح N و NU تولید می شوند و رولبرینگ های استوانه ای غیر شناور مشاهده می شود که در طرح NJ ساخته می شوند. در طراحی NU، دو لبه در لبه بیرونی و هیچ لبه قابل رویتی در لبه داخلی وجود ندارد.در طرح دیگری از این بلبرینگ های نورد مانند طرح قبلی، لبه داخلی دارای دو لبه و لبه بیرونی بدون لبه است. در مقابل این دو طرح می توان گفت که در طرح NJ رولبرینگ یک لبه دارد.
تفاوت این دو نوع غلتک در این است که انواع شناور می توانند بار محوری را در دو جهت تحمل کنند، اما رولبرینگ های غیر شناور فقط در یک جهت می توانند بار محوری را تحمل کنند.

به منظور تحمل بار بیشتر و به نوعی کاربردی تر کردن رولبرینگ های استوانه ای، اصلاحاتی در این نوع رولبرینگ انجام داده اند. این اصلاحات در یاتاقان هایی که پسوند E دارند به خوبی مشخص شده است. در همین نمونه های رولبرینگ اصلاح شده، تغییراتی در قطر و برخی ویژگی های این نوع از یاتاقان های غلتک وجود دارد که باعث می شود نسبت به انواع اصلاح نشده بار بیشتری را تحمل کنند.


رولبرینگ های استوانه ای در انواع مختلفی با ظاهر استوانه ای تولید می شوند، اما به دلایل مختلف این نوع غلتک ها به صورت لگاریتمی سطح تولید می شوند. از جمله این دلایل می توان به کاهش تمرکز تنش و افزایش طول عمر رولربرینگ ها اشاره کرد. سطح داخلی لبه های رینگ به سمت بیرون شیب دارد، زیرا روغن کاری و ضخامت لایه روغن را در هنگام سوخت گیری افزایش می دهد.این نوع رولبرینگ ها در زمینه های مختلف صنعتی کاربرد فراوانی دارند و به میزان بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مناطقی که از این نوع رولبرینگ استفاده می شود می توان به تجهیزات انتقال نیرو، ویبره ها، دستگاه های برش فلز، شفت دستگاه های برش و ... اشاره کرد.
خلاصه ای از انواع بلبرینگ
رولبرینگ استوانه ای
رولبرینگ کروی
رولبرینگ مخروطی
یاتاقان های رانش کروی غلتکی
یاتاقان های غلتکی کروی سوزنی

برندهای معتبر یاطاقان نورد صنعتی
بلبرینگ‌های غلتکی تیمکن که در آمریکا ساخته شده‌اند، کیفیت بسیار خوبی دارند و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و کاربرد اصلی آن‌ها در راه‌سازی و تجهیزات حفاری است.

رول بلبرینگ SKF در کشور سوئد تولید می شود و البته از آنجایی که حیطه فعالیت شرکت SKF جهانی است، محصولات این کشور در کشورهای دیگری مانند فرانسه، ایتالیا، انگلستان و ... نیز یافت می شود. نیز تولید می شود. رولبرینگ های SKF از نظر کیفیت عالی هستند.غلتک های ژاپنی IKO عمدتاً محصولات این برند ژاپنی غلتک سوزنی هستند و از کیفیت نسبتاً بالایی برخوردار هستند.

از دیگر برندهای با کیفیت رولبرینگ صنعتی می توان به رولربرینگ ژاپنی KOYO، NTN، NSK و NSK اشاره کرد که از کیفیت خوبی برخوردار هستند، از دیگر برندهای ارزان قیمت رولبرینگ صنعتی می توان به رولربرینگ های DPI، KG، F اشاره کرد.



تعداد بازدید از این مطلب: 315
برچسب‌ها: رولبرینگ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید